Translate

31 Ekim 2014 Cuma

Birazda Japonca

Geçenlerde koreceden bahsettim. Şimdi de bazı kanjilerin aslında ezberlemeye gerek olmadığından bahsedecektim.

Ama öncelikle kanji nedir ?

Japonca üç alfabeden oluşan bir dildir.. Bu insanları korkutan kısım.


Hiragana: 48 temel karakterden/heceden oluşan ve en çok kullanılan en önemli alfabe. Japonca kökenli kelimeleri bu alfabe ile yazarız.. Hatta çocuklar daha kanjileri öğrenmediği için mangalarda animelerde kanjilerin üstünde ufak hiragana harfleri bulunur. kanjiyi anlamayan hiraganasını okuyabilsin diye. He ben 48 dedim diye sadece o kadar sanmayın.. yanına gelen ek harfler veya üstüne gelen nokta ve çizgilerle değişen heceleri de sayarsak 105 hecemiz oluyor.




Katakana: Harf sayısı ve hecelerin okunuşları hiragana ile aynı olmasına rağmen yazılışları daha basitleştirilmiş, yabancı kökenli kelimeleri yazmak için kullanılan alfabe. Örneğin adınızı bu alfabe ile yazarsınız siz. One piece, Bleach gibi bilinen animeler ve mangalar da bu karakterlerle yazılıyor işte yabancı kelimeler oldukları için.
 Bazı hecelerin yazılışı Hiraganaya benziyor ama yine de farklı bir alfabe.. Allah sabır versin.


Son olarak korkulu rüyam Kanji: Temeli çince alfabe olan karakterlerdir. Şu an ki günlük hayatta 2000 den fazla karakter kullanılıyor bildiğim kadarıyla.
Bense şimdilik 17 tane falan öğrendim..

Bir metinde bu üç alfabe birlikte kullanılabilir. Yani çocukları yada yeni öğrenenleri hedef alan kitaplar dışında, ciddi birşeyler okuyabilmek istiyorsanız bunların hepsini ezberleceksiniz. Benim hedefim bu yani.

4 yorum:

  1. Korece cidden ne kadar kolay dil ya.Bir de şu Japoncaya bak :P Hangul u öğrendim ama japon alfabelerine daha hiç girişmedim. :P Üniv de öğrenirim belki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha ama japoncanında zorluğu güzel ya :D Öyle herkes öğrenemiyor ya daha bir özel geliyor bana :D

      Sil
    2. Doğru o yönden bakınca güzel :D Ama netteyken millet Google translateden çevirip geliyor sonra bi anlamı kalmıyor :P

      Pislik ablam biliyor hepsini gıcık oluyorum :P

      Sil
    3. Haha ama google da kendini ele veriyor yeri gelince :D

      O gıcık ablanla görüşebilir miyim ?? :D

      Sil