Translate

13 Ocak 2014 Pazartesi

Kimbap....


Malzemeler: 
Nori (Kurutulmuş deniz yosunu)
Sosis
Havuç 
Kabak
Pirinç
Salatalık
Yumurta
Tuz ve isteğe göre biraz baharat
Yapılış:
İstediginiz kadar (artık kaç kişi içinse) pirinci iyice yıkayıp yarım saat suda bekletiyoruz.(Bir bardak tek kişi için çok)
Priç beklerken havuç, kabak sosis ve salatalıkları kesiyoruz. (inceve uzun şeritler halinde olmalılar. Yinede çok çok ince kesmeye gerek yok.)
 Daha sonra kabak, havuç ve sosisi pişiriyoruz. (Isterseniz aynı tavada tek seferde pişirin.)
Salatalıklar çiğ kalmalı.
Bu sırada pirinç temizlenmiş olacaktır. Suyunu döküp 1 e 2 oranında su ekleyip kaynayana kadar yüksek kaynadıktan sonra kısık ateşte pişirin. Suyunu çekince altını kapatıp 10 dakika dinlenmeye bırakın.
Bu sırada yumurtaları kırıp tuz ve isterseniz baharatı ekleyip çatal yardımı ile iyice çırptıktan sonra pişirin. Şeritler halinde kesin.
Yosunu pal (Amerikan servis) 'in üzerine yerleştirip sonunda bir iki santim boşluk kalacak şekilde üzerini pirinçle kaplayın.
Diğer malzemeleri de boşluk bırakılan yerin karşısına ince bir şekilde dizin ve sarmaya başlayın. Sararken de ara ara sıkıştırmak gerek ki kesince dağılmasın.
Ve hazır. Yaptığınız rula yada ruloları çok ince olmayacak şekilde dilimleyip servis yapabilirsiniz ^-^

8 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Yaep! :D
      Çok defa yaptım ve bayılıyorum. Tamam Gaya da yediğime çok çok ta benzemiyor (Hem onda et yok) ama yinede seviyorum.
      Resmi ben çektim zaten. Yanındakiler de artan malzeme.

      Sil
  2. bende bugün yaptım. güzel oldu. biraz türk usulüne kaçtım. asma yaprağı kullandım. sosisimde kabağımda yoktu. onların yerine dolmalık biberi ince şerit şeklinde... ayy etiketliyimde gör :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merak ettim :D Bekliyor olacağım resmi.
      Bu arada nereden çıktı bu muhabbet. Canım çekti de malzeme yok evde :D

      Sil
    2. yayınlayacağım. değişik tarifler denemeyi seviyorum kore mutfağından. senin tarifi görünce denedim. seninkini referans aldım ama olan malzemelerle yaptım. bugünde iki tane kalmıştı. bitti. bir daha çekti canım ama yoruldum çok dün. :)
      kağıda yeppuda yazdım öyle çektim fotoğrafını ama kelimenin sonuna 2. a harfini eklemeyi unutmuşum. onu düzenleyeceğim birde pc'de. zaman ayırabildiğimde kendime bakacağım çaresine. :)

      Sil
    3. Tamam haberim olunsun yayınlayınca :D

      Birde bulursan yosunla dene derim. Başta kokusu tuhaf gelse de ben tadını seviyorum.
      Bende zaten denediğim tarifi değiştirerek yapmıştım :D Böyle böyle yeni tatlar çıkıyor işte :D

      Evet yapması çok uzun sürüyor ya :S Aylardır canım çekiyor da hep malzeme yok zaman yok derken onigiriye dönüyorum :D

      Bir ara onun tarifini de eklerim istersen :)

      Sil
  3. yosun sağlığa çokta yararlı değil diye biliyorum. vücudun içinde birşeyler çıkarıyor sanırsam çok yenince.
    aynı yerde olsak ben sana yapardım :)
    ay onları çok merak ediyorum. nasıl tadı? ekle birgün. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne değil ki ? Baksana bardak mısırlar için de öyle dediler.
      Hem çok kötü olsaydı bir tane japon kalmazdı dünya üzerinde. Ölmeyi bırak birde uzun yaşıyorlar :D :D

      Yardın demi T-T Asya yemeği diye kimse bana yapmıyor T-T Kendim yapmak zorunda kalıyorum :D

      Tadları bana göre kimbaptan çok çok daha güzel. Eklerim en kısa zamanda inşaallah ^^ Ama tavsiye. Sakın tarife bakıpta iğrenç diye vazgeçme. Malzemelerin karışımı iğrenç olur diye düşünsende çok güzel oluyor. Yani ben seviyorum en azından :D

      Sil