Translate

27 Nisan 2014 Pazar

Güven Neden Önemlidir ?

 Güven neden önemlidir ? Yada güven önemlimidir ? Son zamanlarda takıldığım şey bu. Bir ara yazdığım Aşk Nedir? Konusu gibi buna da analiz yapmak istedim.

Öncelikle güven bir insana inanmaktır. Sevginin güvene bağlı olduğunu söylerler. Yada güven kazanmanın zor olduğunu. Ve bir insana karşı güvenini yitirince tekrar geri gelmeyeceğini.

Ben böyle düşünmüyorum. Yani sevgi güvene bağlı değildir bana göre. Ve bazen insanlar sadece bir kişiye karşı güvenini yitirmez. O bir kişi yüzünden var olan tüm güvenini yitirir. Ama bu demek değildirki güvenini yitiren insan sevemez.

Bana göre güven olmadan olan sevgi daha değerlidir. Örneğin bir hata yaptığınızı düşünün. Veya yapmadınız ama biri sizi seven sizin de sevdiğiniz birine o hatayı yaptığınızı söyledi.

Hanigisini istersiniz ? Size güvenip 'Hayır o yapmaz' demesini mi yoksa 'Yaptıysa vardır bir sebebi/olsun yinede seviyorum onu' demesini mi ? Ben ikincisini isterim. Güven yitirilmesi kolay birşeydir. Bazen suçlu olmasa bile o kişi başkaları yüzünden yitiriziz güvenimizi.

Daha önce defalarca aldatılan bir kadın sevdiği kişiye güvenemez artık.

İnsanalar güvenlerini değersiz insanlar yüzünden yitiyor genelde.

Bu yüzden 'Bana güvenmiyorsun' diye kızan insanlardan nefret ediyorum. Sana güvenmiyorsam iki sebebi vardır. Ya sen yapmışsındır güvenimi kaybedecek bir şey yada başkası yapmıştır birine güvendiğimde beni beni salak hissettirecek bir odunluk. Kısacası güvensiz insan her zaman suçu işleyen değildir.

Derler 'Dervişin fikri ne ise zikri odur.' 'Eğer kimseye güvenmiyorsa kendide güvenilmezdir.' Ama bu kadar basit değil işte. Bazen insanlar düşündükleri için değil yaşadıkları için böyle konuşur.

Bazen insanlar güvendikleri halde güvenemez. Güvendiğini söyleyemez. Çünkü eğer aksi durumsa bir kez daha kaldıramaz bunu.

Geçenlerde çok sık konuştuğum biri benden blog konusunda yardım istedi. Bana çok güvendiğini söyleyip şifresini verdi. Bende  düzenledim. Düzenlemeden önce de 'İşim bitince şifreyi değiştir. Birşey olursa benden bilme.' dedim. Bunu söyleme sebebim onun güvensiz kötü bir insan olması değildi. Hatta bana güvendiği belliydi. Ama yinede şifreyi değiştirmesi, bana güvenmemesi beni kırmaz. Çünkü ben kanatsız melek bile olsam beni hiç bir zaman çok iyi tanıyamaz.

Kimseyi çok iyi tanıyamazsınız. Belki en iyi siz bilirsiniz onu ama yinede bazen insanlar sizin ummadığınız şeyler yapabilir.

Hatta kendimize dahi güvenmeyiz bazen. 'Ben asla hırsızlık yapmam' diyen adam çaresiz kalınca hasta çocuğu için ilaç çalabilir. Birilerinin güvenini boşa çıkarır bu belki ama kim ona kızabilir ki ?

Kısacası kimse kırılmasın ona güvenmedim diye yada kimse güvenmesin sonuna kadar kendine. Çünkü neyi yapmam derseniz yaparsınız ve güveninizi boşa çıkaran insanlar hep olur.

Ben demiyorum kimsye kimseye güvenmesin. Sadece bu tarz şeyler kavga çıkarmaya deymez diyorum. Evet güven konusunda kavga çıkaran arkadaş. Eğer okuduysan bahsettiğim sensin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder