Translate

16 Nisan 2014 Çarşamba

Fanfiction Modası Başladı

Eğer Yeppudaa da iseniz bilirsiniz. Son zamanlarda fanfiction konusu açanların sayısı epey bir fazla.
Bende bir fanfiction yazarıyım ve 5 aydır Starry Night adlı hikayemi yayınlıyorum.
Facnfiction olayı iyi güzel de yeteneği olan olmayan herkes yazmaya kalkışıyor. (Eğer yazıyorsan kasdettiğim sen değilsin)
Elbet ben demiyorum 'Yeteneğim var, Onları eleştirmeye hakkım var' Ben sadece daha önce hiç hikaye yazmamış oradakiler yazdı diye gaza gelen sonra da yarım bırakanlara takılıyorum. Bir işi yarım bırakacaksan neden başlıyorsun ki ? Elbet çeşitli durumlar olabilir ama yazmaktan sıkıldıkları belli.
Bazıları da çok güzel başlıyor ve merakta bırakıyor.
Yeppudaa da gördüğüm bitmiş tek hikaye hyunbinaşkı adlı kullanıcıya ait olandı.
Ara ara 'Ne oluyor ya?' desem de sürpriz bir finalle mutlu etti okuyucuları.
İlk eklediği andan itibaren takipteydim. Ve severek okudum.
Umarım hikaye konusu açanlar final getirebilirler onun gibi.

'Ne konuşuyor bu? Kime laf söylüyor?! Kendini ne sanıyor? Sanki kendi çok iyi yazıyor' gibi düşünceleriniz olabilir belki.
Öncelikle ben iyi yazdığımı idda etmiyorum. Hatta hatalarım olduğunu düşünüyorum. Ama yine de gittiği yere kadar yazmaya çalışacağım. (bölüm sayısından değil kalitesinden bahsediyorum)
Benim üzüldüğüm şey insanların devamı gelmeyecek konular açması. Ve bunlara değer vermemeleri.
Öncelikle yöneticileri zor durumda bırakıyorlar. Sanki dersleri, düzenlemeleri ve çevirmeleri gereken videolar yokmuş gibi birde konu peşinde koşuyorlar.
Ayrıca benim bu kadar değer verdiğim, hata yapmamak için defalarca okduğum, hertarafa küçük notlar yapıştırmama sebep olan, hatta geceleri rüyama giren hikayem varken onlar yarım bırakıyor. Nedense ben kendimi kötü hissediyorum. 'Bu kadar basit olmamalılar' diye düşünüyorum. Sanki onlar öyle yapınca benim hikayemin değeri düşüyor..
Evet, farkındayım saçma ama öyle hissediyorum işte.

Kısacası bir hikaye yazmadan önce lütfen 'bunu bitirebilir miyim ?, Sonu nasıl olacak ?, Vaktim varmı yazmak için ?, Eleştiriye açık mıyım ?' gibi sorular sorun önce.
Ve eğer başladıysanız sorumluluğu alıp sonunu yazın lütfen. Sonu olmayacaksa hiç etiket yapıp ta insanı merakta bırakmayın.

2 yorum:

  1. haklısın. aynı kanıdayım. bende yayınlamaya karar versemde, içime sinmeden hareket etmemem gerektiğini düşünüyorum. ve tamda yeppudaa'da sorun çıkan döneme denk geldi. açılmıyor. bu çok kötü oldu. tam heyecanla sana yeni fikirlerimi sunup fikrini alacaktım ki, kara bulutlu smile gibi hissettim kendimi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üstte de yazdığı gibi. Eğer sen de yazıyorsun bahsettiğim değilsin :D
      Sen sonunu yazdığın sürece soru yok :D biraz yaz sonunu falan kurgula ekle derim. Merak ediyorum hikayeni çünkü :)

      Sil