Translate

18 Ocak 2016 Pazartesi

Otaku terimleri; Otome Oyunları

Anime ve mangalardaki yakışıklı karakterleri sever misiniz ?
Hiç gerçek olmalarını istediniz mi ?
Peki ya onlarla flört edebilirsiniz desem ?

Evet otome oyunlarının amacı bu. Teknik olarak oyun karakterleri ile flört ediyorsunuz. 
Her oyunun kendine ait bir teması oluyor. Örneğin; liseli gençler, fantastik yaratıklar, dedektifler, prensler...

Oyunlara kendi adını yada uydurma bir ad yazarak başlıyorsun ve oyun boyunca sana o isimle hitab ediyorlar. Ondan sonra bir karakter seçiyorsun.
Şirin ve cana yakın, tsundere, zeki ve soğuk, feminen vesaire vesaire.. Seçimin ardından hikaye başlıyor ve senin amacın o karakteri kendine aşık etmek oluyor.

Yalnızlıkta son nokta.

Her konuşmada yanıt veremiyorsun tabi. Daha çok interaktif hikaye gibi. Belirli yerlerde sana iki veya üç seçecekten birini seçebileceğin bir ekran çıkıyor ve hikayeye yön veriyorsun. 

Oyununa göre de sonlar seçenekli oluyor. Bazı oyunlarda 'mutlu son' , 'süper mutlu son' varken bazılarıdan kötü sonlar da barındırıyor hikayelerinde.

Peki peki eğlenceli mi ? Daha iyi anlatmak için üç beş tane oyun indirdim ve bir süre oynadım. Kendin yön verebildiğin bir hikaye okumak gerçekten eğlenceli olabiliyor ama uzun süre oynayınca sıktı tabi. Yada benim sıkılgan kişiliğimden kaynaklanıyor. Zaten güzel olanları çok oynayamadım.

İndirdiğim oyunlar arasında ücretli ve ücretsiz olanlar vardı. Ücretliler daha iyi tabi ama yalnızca ilk bölümü ücretsiz okuyabiliyorsun. Ücretsizler biraz sıkıyor.

Oyunların hepsini Google playstore'dan indirdim ilginizi çekerse indirebilirsiniz. Lakin hepsi ingilizcedir.

Midnight Cinderella: 

İndirdiklerim arasında tartışmasız en sıkıcı olanıydı. Grafikler kötüydü. Kısacası açıklama yapabilecek kadar çok katlanamadım oyuna.

Ninja Love;

Resme çok aldanmayın böyle aşırı bir oyun değil. 
Ninja prensesi olan bir kızı anlatıyor hikaye. Ve ninjalardan birini koruma olarak seçiyorsun. Yol boyunca aksiyon falan da var. 
Başta resme çok takılmayın dedim ama bende hikayede çok ilerlemedim açıkçası. Sarışın tip 'senden hoşlanıyorum' deyip duruyordu yalnızca. İlerde bir şey çıkar mı diyorum ama çok bariz bir şey olmayacak gibi. 
Yine de siz yükleyip sonra da 'bu niye böyle?' diye bana kızmayın. Bende denemek ve anlatmak için indirdim sonuçta.
Oyun ücretsiz. Tabi her ücretsiz oyun gibi bunda da ücret ödeyerek daha rahat oynuyorsun ama bir şey ödemeden de sorunsuz devam ediliyor.

Blood İn Roses

Bir cadının ormana girmesi ve vampir otelini bulmasını anlatan güzel bir hikaye. Vampirler tarafından ısırılıyor ve vampire dönüşmesini engellemek için 10 günü var.
Ben oyunu indirdiğimde iki karakter vardı yalnızca ama sanırım daha sonra yeni karakterler eklendi.
Hikaye olarak düşünecek olursak ninja olanı daha iyi ama bunda da karakterler fena değil. Hatta sonuna kadar oynadım bunu...
Tabi kaybettim T^T Spoiler olmasın ama... Çok üzücü bir sondu T^T
Bu da üsteki gibi ücretsiz. zaten aynı şirket tarafından geliştirilmiş. Logo aynı.
iki oyun da biraz online. Yani arkadaş falan da ekleyebiliyorsun oyunda.

Enchanted İn The Moonlight

Bu oyun diğerlerinden farklı bir geliştirici tarafından geliştirilmiş. Grafikler falan çok daha iyi ve tabi ücretli.
Japon mitolojisinden karakterleri seçebildiğin bu oyunda, ücret ödemeden yalnızca bir bölüm oynayabiliyorsun ki devamını da tavsiye etmem. İlk bölüme öyle bir girişi vardı ki bunun biraz yaş artısı olacak gibi.
Ama 'Yok beni ilgilendirmez, parasını da öderim ne olacak' dersiniz buyrun link. İndirmek ve ilk bölümleri okumak ücretsiz.

My Forged Wedding

Yine ücretli bir oyun ama üsteki gibi yaş artısı gerektirdiğini sanmıyorum. İlk bölümü okudum ve eğlenceliydi. 
Kızın bir akrabasından yardım istemesi ve o akrabanın da bu çocuklardan biri için yardım istemesi ile başlıyor hikaye.
Her berinin bir derdi var ve yalnızca birine yardım etmeyi seçebilirsiniz.
İşin sinir bozucu yanı yardımın ne olduğunu söylemiyor -_-) Devamı için ücret ödemek gerekiyordu bende bıraktım öyle.
Ama adından da anlaşılacağı gibi düğün var işin içinde.

Metro PD: Close to You

İlk indirdiğim otome oyun buydu. Konusu güzel gibi. Polis aksiyon falan. Yine sadece ilk bölümünü oynayabildim ve genel olarak çaylak olduğum için laf söylemeleri ile geçti. (Gıcıklar)
Bunun devamını oynamayı çok istemiştim. Öyle yaş artısı gerektiren bir şeye benzemiyordu ama az önce buraya yazmak için araştırma yaparken google da bazı resimler gördüm. En iyisi indirmeyin siz. İçinde aşırı sahneler olacak gibi.
Yine de her şeye rağmen indirmek isterseniz link için tıklayın.

Class Trip Crush

Ve işte benim favorim *-*
Buna devam etmeyi o kadar çok istedim ki..
Ne yazık ki bu da ücretliydi tabi -_-)
Ama nasıl oluyorsa ilk indirdiğim gün ilk kısmın bütün bölümlerini okuyabildim ve mutlu lise aşkımı tamamladım :P
Ya oyunda bir hata oldu yada tek seferlik oynayabiliyorsun. Bilmiyorum. İndirin şansınızı deneyin.
Oyun okul gezisinde tanışmanız ile başlıyor ve ardından karakterlerden birini seçiyorsunuz. 
Ben şu üsteki tsundere tipliyi seçtim *-*
Baya da iyi oynadım ve süper mutlu sonu açtım. 
Tsundereleri nasıl idare edeceğimi biliyorum canım. 
Neyse bunun linki için de buraya tıklayın (Ki kesinlikle tavsiye ediyorum)



Son olarak ta daha fazla kaliteki ve ücretli oyun için üstekilerin geliştiricisi Voltage, Inc. için tıklayın.
Bu da ücretsizlerin geliştiricisi NTT Solmare Corp.

1 yorum:

  1. İki paragrafa bakınıp 'Nerede benim gözlüğüm' dedim. Evet yalnıxlıkta son nokta ehehehe. Belki bir ara indiririm. Ya da bunalımda olduğumda :p. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil