Translate

13 Kasım 2014 Perşembe

"Lan oolum.. ya sana küfrediyorlarsa ?"

Evet uzun süredir kafamda olan bir konuyu daha getirelim gündeme.. 'Anlamını bilmeden şarkı dinlemek'

Hala o tiplerden kaldı mı bilemem ama zamanında yabancı şarkı dinlenlere 'Belki herif sana küfrediyor ne biliyon' diyen bir kesim vardı.


Türk kafası işte.. Anlamayan biri çıkınca karşılarına küfrederler, kendilerinin karşısına anlamadıkları dil konuşan biri çıkınca 'küfür mü ediyor ne diyor bu p**' derler.. (Ever biraz fazla gerçekçi yazıyorum)

Hata geçen bunun bir konuşması oldu. Korelilere küfrederim ben anlamıyorlar ne de olsa diyen bir şahsiyet vardı.. Dedim 'Asıl onlar küfretse sen anlamazsın.. Adamlar o kadar şirin konuşuyor ki'


Neyse konumuza geri dönelim... Nasıl bir zihniyet sana şarkı söylerken küfreder ?  'bunu dinleyenin ta..' diye başlayıp gider ?
Hadi diyelim 'Ne de olsa anlamıyorlar' kafasıyla yazdı.. Sana mı yazıyor şarkıyı ?  Kendi dilini anlayan tiplere yazıyor.. Ha baktın bunlar dalmamış adama.. sen neden küfür ettiğini düşünüyorsun ?


Ama bazı durumlar da var tabi..

Örneğin 'Anlamını bilmediğin şarkıyı söyleme'
Bazen insan anlamını bilmeden ezberleyip eşlik ediyor da adamlar müslüman değil.. Şimdi seni dinden çıkaracak bir söz söylese gitti hiç yoktan.. (hoş niyet önemlidir de 'neyse biz eşşeği sağlam kazıya bağlayalım da' diyorum) Yada başka bir şey.

Mesela.. Benim en sevdiğim şarkılardan biri CNBLUE- Let's Go Crazy.
Şarkıyı çok sever ve dinlerim. Dinlerken de eşlik ederim.
Ama bir kısım var şarkıda.
I'll be damned if i do, I'll be damned if i don't do too..
Anlamı yaparsam da yapmazsam da lanetlenmiş olacağım. Bazı insanlar bunu kendine lanet okuma olarak düşünebilir. 'Yaparsam da yapmazsam da bana lanet olsun' der gibi gelebilir. Bu tarz insanların en azından eşlik etmeden önce anlamını bilmesi gerekir şarkının..



Bunu bırakalım bir kenara.
Yine çok sevdiğim başka bir şarkı İris ost si BigBang - Hallelujah
Zaten şarkı adı belli. Hristiyanların şükür kelimesi. Bunda bir tuahflık görmüyorlar çünkü adamlar hristiyan. Özellikle TaeYang.
Peki sen hiç 'Allahıma şükür' diyen bir hristiyan gördün mü ?
Ben şarkıyı severim yine de.. Ve o kısmı söylerken.. 'hım hım hım hımh i'm falling falling falling~' diye söylüyorum.
Ama siz bunları sorun etmez, söylersiniz belki de hristiyansınız dır ben karışmam oraya (Herkes istediğine inanır burada bir ayrımcılık yok yanlış anlaşılma olmasın. Çoğunluk üzerine konuşuyorum.)



Hadi bunu da atladık diyelim.. Takıldım takıldım Bobby nin şarkılarına takıldım.
Adam basitçe 'ellerini havaya kaldırın' diyecek.. Yavrucum sen  neden anneleri işin içine karıştırıyorsun ? Hadi yarışma onlar koreli falan laf eden yok.. Burda o eller kalkar bir güzelde sana iner. Yapma bak çok gençsin. (Dakika 2:20)


Kısacası.. Haklılarmış O.o

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder